فروشگاه اینترنتی عُمتَک
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

10 راه ساده برای لاغر شدن

رمز لاغر شدن

راه های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد. افراد زیادی در طول زندگی شان برای لاغری ، راه های زیادی رفته اند و شکست خورده اند و به نتیجه مطلوب نرسیدند،اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال راه ساده برای لاغر شدن و کاهش وزن هستید، خواندن  این مقاله را از دست ندهید چون به ارائه 10 راه ساده برای لاغر شدن پرداخته است.

10 راه ساده برای لاغر شدنضرورت لاغر شدن

سبک زندگی امروزه و شتاب زدگی در زندگی روزمره بویژه در کلانشهر ها ، باعث شده تا فعالیت فیزیکی ما به نسبت فعالیت فکری ما کمتر باشد و از طرفی هم گرایش به سمت غذاهای فست فودی، فرآوری شده، انواع مواد غذایی کنسروی و غذاهای نیمه آماده همگی باعث چاقی و اضافه وزن می شوند. امروزه بیماری هایی همچون: اضافه وزن، چربی و فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی فراوان شده اند که گام اول برای درمان و کنترل شان، لاغر شدن و کم کردن اصولی وزن است. لاغر شدن اندازه و نه افراطی، یعنی سلامتی و نداشتن توده های اضافه چربی در بدن بویژه قسمت های شکم و پهلو، یعنی خوشتیپی و خوش استایلی. اینها همه اهداف پر قدرت و جذابی هستند که  انگیزه های خوبی برای شروع تصمیم لاغر شدن و کاهش وزن اصولی هستند.

چطوری رژیم بگیرم؟10 روش ساده برای لاغر شدن و خداحافظی با چربی های مزاحم

  1. در درجه اول جوگیر نشوید و هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. از قدیم گفتن که : رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود / رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود.

حذف کردن صبحانه یا شام از اشتباهات رایج میان افرادی بود که سعی در لاغر شدن داشتند، لطفا اشتباهات آنها را تکرار نکنید و بجای آن سایز بشقاب غذایتان را کمی کوچک کنید و بجای غذاهای چرب و سنگین از سبزیجات تازه و رنگارنگ استفاده کنید.

  1. نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید چون بخش زیادی از معده شما به آب اختصاص می یابد و جلوی اشتهای کاذب و ظرفیت غذا پذیری معده کاهش می یابد. ضمنا هرگز وسط و همراه با غذایتان آب نخورید بلکه 2 ساعت بعد از پایان غذا، آب بنوشید.
  2. معجزه چای سبز در لاغری را فراموش نکنید. نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن 100 برابر تاثیرگذارتر ازویتامین Cو 25 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. (توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند، باید توجه داشته باشید نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است، زیرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی روبه رو می شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت های بدن مواجه می شود. به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید توصیه شده که در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید( منبع :  https://namnak.com/ ) . توجه: از دیدگاه طب سنتی چای سبز دارای طبعی سرد است لذا پیشنهاد می کنیم که برای تعادل مزاجی ، هنگام دم کردن چای سبز، مقداری دارچین یا زنجبیل با آن حل کنید

4.روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید. بخشی از مسیر کار یا خرید های روزانه را پیاده بروید. شروع پیاده روی تان با سرعت معمولی باشد و بعد از 5 دقیقه ریتم حرکت خود را تند کنید به حدی که به بدن شما تعریق کند و ضربان قلبتان بالا برود. حتما هنگام پیاده روی بطری آب همراهتان باشد آبی که در آن چند قطره آبلیموی طبیعی حل شده باشد.

  1. دو وسیله را از سفره های خود حذف کنید. شکرپاش را از سفره صبحانه و میان وعده ها حذف کنید. نمکدان را هم از سفره های ناهار و شام حذف کنید.
  2. بجای سس های سالاد چرب و ترشی های اشتها آور، می توانید از زیتون تازه، زیتون پرورده و رب انار استفاده کنید.
  3. یک ترازو سنجش وزن در خانه داشته باشید و مرتب طی فواصل زمانی منظم خودتان را وزن کنید تا اگر روزی تنبلی کردید و یا پر خوری کردید، ترازو بتواند این اشتباهاتتان را به رویتان بیاورد و شما را دچار وجدان دردی کند تا در مسیر لاغر شدن، کم نیاورید.چگونه لاغر شویم
  4. بجای آجیل های شور و چیپس و پفک و سایر تنقلات، از انواع میوه ها برای میان وعده استفاده کنید تا طی فرایند کاهش وزن و لاغر شدن، دچار کمبود ویتامین و چروکیدگی یا شل شدگی و بی طراوتی پوست نشوید.
  5. غذایتان را با ریتم آهسته بخورید و زیاد بجوید چون این کار باعث می شود تا غذایتان به راحتی هضم شود و اینکه زود احساس سیری به شما دست می دهد. یادتان باشد همیشه قبل از سیر شدن کامل، دست از غذا خوردن بکشید تا معده شما به غذای کم عادت کند در نتیجه حجم معده تان کوچک شود.
  6. دفتر برنامه ریزی داشته باشید تا در آن کارهای لاغر کننده و چاق کننده ای را که انجام داده اید را تیک بزنید و در انتهای هر هفته اعمال خود را محاسبه کنید در صورتیکه کارهای لاغر کننده شما زیادتر بود ، وقتش رسیده که برای قدردانی از اراده خودتان، به خودتان هدیه بدهید هر هدیه ای که دوست دارید مثل بلیط یک کنسرت یا تئاتر، خریدن یک لباس شیک، دیدار یک دوست و … اگر هم کارهای چاق کننده شما در آخر هفته زیادتر بود حتما وجدان درد می گیرید ولی نا امید نشوید و هفته بعد جبران کنید البته که باید خودتان را جریمه کنید. جریمه می تواند هرچیز زجر آوری برایتان باشد مثل: جریمه نقدی،حرکت ورزشی دراز نشست رفتن در صبح ها ، یک خانه تکانی مفصل در آخر هفته و…

همه چیز راجع به لاغر شدن

دفتر برنامه ریزی شما باید این گزینه های مختلف را داشت باشد از جمله:

– پیاده روی صبحگاهی

– نوشیدن آب و دمنوش های گیاهی لاغر کننده

-بشقاب کوچکتر

– عدم استفاده از الکل و سیگار

– خوشرویی و شکرگذاری

– سیر نزولی وزن شما در ترازو

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*