0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

لیست کارهای مهمی که قبل از ورزش باید انجام داد

لیست کارهای مهمی که قبل از ورزش باید انجام داد

هر فردی برای یک هدف خاص ورزش می کند اما در نهایت هدف همه از ورزش کردن رسیدن به سلامتی است. البته گاهی ممکن است بعضی از اشخاص قبل، حین و یا حتی بعد از ورزش کردن کارهای اشتباهی انجام دهند که منجر به آسیب دیدن بدن شود. مثلا یکی از این کارها گرم نکردن بدن قبل از ورزش و یا تغذیه نامناسب قبل از شروع تمرین ها است.

لیست کارهای مهم قبل از ورزش

4 کار مهم است که باید حتما قبل از ورزش کردن آن ها را در نظر داشت و انجام داد که ما در اینجا قصد داریم به ترتیب درباره هر یک از آن ها صحبت کنیم:

1- تغذیه

خیلی از افرادی که قصد آن ها از ورزش کردن لاغر شدن است تصور می کنند که برای سریع تر نتیجه گرفتن باید با معده کاملا خالی تمرین ها را انجام دهند. در حالی که آن ها نمی دانند این کار باعث می شود تا پروتئین از دست بدهند و در نتیجه عضلات آن ها به شدت کم شود.

مواد غذایی لازم پیش از ورزش کردنمواد غذایی لازم پیش از ورزش کردن

الف- کربوهیدرات ها

از آنجا که کربوهیدرات ها سریع هضم و جذب می شوند بنابراین به نوعی سوخت عضلات محسوب می شوند.

پس مصرف کربوهیدرات ها که شامل ماکارونی، سیب زمینی، نان، برنج، میوه و… هستند پیش از شروع ورزش امری ضروری است.

ب- پروتئین ها

اگر می خواهید در حین ورزش کردن عضله سازی نیز کنید نقش پروتئین را نباید دست کم بگیرید. شناخته شده ترین منابع پروتئین در بین مردم گوشت، مرغ، ماهی، شیر، سویا، حبوبات و تخم مرغ  است که مصرف متوسط آن ها قبل از ورزش توصیه می شود.

نکته: مصرف بیش از حد پروتئین نتیجه مثبتی ندارد و حتی ممکن است باعث چاقی شود.

ج- نوشیدن آب

اگر فردی می خواهد در تمرین های خود عملکرد خوبی داشته باشد نباید از مصرف آب غافل شود. به اصطلاح باید بدن خود را هیدراته کند.

البته نباید بلافاصله قبل از شروع به ورزش کردن مقدار خیلی زیادی آب نوشیده شود زیرا علاوه بر اینکه باعث دل درد می شود باعث می شود تا فرد مجبور شد مکررا به دستشویی رود و بین تمرین ها فاصله بیافتد.

مواد غذایی لازم پیش از ورزش کردننکات تغذیه ای

با شکم خیلی خالی یا خیلی پر نباید ورزش کرد. مثلا اگر شخصی تصمیم دارد صبح ها ورزش صبحگاهی انجام دهد بهتر است که 60-30 دقیقه قبل از شروع کردن خوراکی هایی مثل نان با عسل، نان با مربا، شیر کم چرب، بلغور جو دوسر یا میوه ای مثل موز مصرف کند.

اگر موقع غروب آفتاب ورزش می کند و شکم او خالی است بهتر است که قبل از شروع ورزش ترکیبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین مصرف کند.

2- لباس مناسب

همان طور که در مقاله انواع لباس ورزشی توضیح دادیم انتخاب یک لباس مناسب تاثیر بسیار مهمی در کاهش میزان خستگی و آسیب دیدن بدن دارد. پس باید قبل از شروع کردن تمرین ها یک لباس مناسب به تن کرد.

3- برنامه داشتن

از موارد مهم قبل از ورزش کردن داشتن یک برنامه اصولی و درست است. ورزشکاران همیشه باید بدانند که هر تمرین را چند ست انجام دهند.

اگر در این کار متخصص نیستند حتما از یک مربی متبحر کمک بگیرند.

گرم کردن پیش از ورزش4- گرم کردن

گرم کردن خیلی مهم تر از چیزی است که فکرش را می کنیم. با گرم کردن بدن پیش از ورزش، دمای عضلات کم کم بالا می رود و در نتیحه احتمال آسیب دیدن عضلانی کم می شود. از طرفی ضربان قلب را نیز بالا می برد که باعث می شود مفاصل منعطف تر شوند.

4 اصل در گرم کردن وجود دارد:  گرم كردن عمومی، کشش ايستا ،گرم كردن اختصاصي و کشش پويا یا دینامیک.

الف- گرم کردن عمومی:

منظور از این مرحله یک گرم کردن سبک است یعنی می تواند شامل یک پیاده روی یا استفاده از تردمیل باشد.

ب- کشش ايستا

مرحله بسیار مهم از گرم کردن، کشش ایستا است که باید در این بخش همه عضلات اصلی درگیر شوند.

ج- گرم كردن اختصاصي

فرد اگر 2 مرحله قبل را به خوبی انجام داده است حال نوبت این است که بدن خود را متناسب رشته ورزشی که می خواهد تمرین کند گرم کند.

د- کشش پويا

اگر این مرحله به درستی انجام نشود باعث آسیب دیدن می شود. این مرحله یک سری حرکت های کششی پویا است که برای ورزشکاران حرفه ای بسیار مناسب است.

تهیه لوازم ورزشی

فروشگاه اینترنتی عُمتک وسایل مورد نیاز ورزشکاران را فراهم کرده است تا آن ها بتوانند خیلی سریع هر آن چه که نیاز دارند را تهیه کنند و درب منزل خود تحویل گیرند.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*