0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

همه چیز درباره ظروف مسی

ظروف مسی

انتخاب یک ظرف مناسب برای آشپزی و خوشمزه شدن غذا بسیار اهمیت دارد از نظر طب سنتی ظروف سفالی، سنگی، لعابی و مسی از بهترین ظروف برای پخت غذا هستند. علاوه بر مزایای ظروف مسی صنعت ما نیز در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد و استفاده از این ظروف به علت خواص متعددی که دارد رواج پیدا کرده است.

فواید پخت و پز در ظروف مسی

  1. ضد افسردگی
  2. ضد سرطان
  3. تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  4. تنظیم کننده هورمون‌ها
  5. باعث جذب آهن غذا شده و به ساخت سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند.
  6. عملکرد مغز و اعصاب را بهبود می‌بخشد
  7. جلوگیری از بیماری‌های قلبی و افزایش کلسترول خون
  8. جلوگیری از واریس و مستحکم شدن شریان‌ها و موی‌رگ‌ها
  9. مس در صرفه جویی انرژی و پخت سریع مفید است زیرا در قدرت انتقال حرارت بعد از طلا یکی از بهترین فلزات است.

مضرات پخت و پز در ظروف مسی

  1. به علت اینکه ظروف مسی زود اکسید می شوند و ترکیب پذیری بالایی با مواد غذایی دارند باعث مسمومیت می شوند.
  2. نباید غذاهای اسیدی و قلیایی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند زیرا باعث تخریب غذا می شود.
  3. اگر در هنگام شست و شو خراشیدن یا ساییدن این ظروف ، لایه پوششی محافظ را از بین رفت دیگر نباید در آنها پخت و پز کرد زیرا این فلز هنگامی که در مقادیر زیاد وارد غذا می شود باعث تهوع، استفراغ و اسهال می شود.

نحوه نگهداری از ظروف مسی

در اولین روز استفاده از ظروف مسی، یک یا دو لیوان شیر در آن بجوشانید.

شیر باعث جلوگیری از سیاه شدن زودهنگام آن می شود . یادتان باشد که همیشه در هنگام آشپزی با ظروف مسی برای منتقل نشدن حرارت زیاد از شعله پایین گاز، از شعله پخش کن استفاده کنید.

خوراکی های زیاد شور و تلخ، ترش و شیرین و روغنی و گوشت را نباید به مدت طولانی در ظروف مسی به نگهداری کرد.

برای شستن ظروف مسی آنها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید و بعد از شستن سریع خشک کنید.

برای تمیز کردن سطح بیرونی ظروف مسی از ۳ راهکار می‌توانید استفاده کنید:

  1. اول یک فنجان آبلیمو را داخل یک ظرف بریزید و با مقدار کمی پودر رخت شویی مخلوط کرده و آن را با یک پارچه نرم یا اسفنج روی بدنه ظرفتان بکشید. به این ترتیب لکه‌های سیاه روی ظرف از بین می‌رود.
  2. در روش دوم، سس گوجه فرنگی را روی بدنه ظرف مسی بمالید و چند دقیقه به آن فرصت دهید تا روی ظرف باقی بماند. بعد سس را با نیروی بیشتر از روی ظرف پاک کنید.در آخر ظرفتان را بشویید و معجزه سس گوجه را روی ظرفتان ببینید.
  3. در روش سوم سطح بیرونی ظرفتان را با یک لایه از جلاسنج بپوشانید و بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه با یک پارچه نرم آن را از روی ظرفتان پاک کنید. بعد با استفاده از یک پارچه زبر ظرفتان را تمیز کنید تا مثل روز اول شود.

نیاز بدن به مس

بدن انسان برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به 6 میلیارد یون مس و به همین نسبت یون آهن نیاز دارد.
کمبود یون مس باعث رخوت، خواب آلودگی و کسالت می شود. غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کند و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌شود و دیگر از خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی مخصوصاً برای خانم‌ها نزدیک به دوران عادت ماهیانه دارد.

مواد غذایی که دارای مس هستند عبارتند از:

زردآلو ، تخمه ها، مغز گردو (با پنیر)، قند، لوبیا، قارچ، جو، جوانه گندم

علائم کمبود مس در بدن:

  1. نا کارآیی استخوان و کم خونی
  2. سوخت و ساز غیر عادی کلسترول
  3. لکه های سفید با رنگ ناخن و پوست
  4. آسیب رگها
  5. نقص در تنظیم قلب

ظروف مسی
ظروف مسی با کیفیت و قیمت مناسب را از عمتک خریداری کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*